четвъртък, 15 март 2007 г.

сълзи на китари

Чашата е пълна, кубчетата лед монотонно се удрят и тракат в нея. Издават допълващи звуци към ритъма на фламенко звучащо през уредбата.

Водката е студена и изглежда до свещите сякаш е натежала и окъпана от слънчеви лъчи като ябълки на есен. Стените и са потни и с пръсти те си рисувам по тях. Времето е спряло .Спомените ми се завръщат пръстите ми потрепват, сякаш още държа грифа на китарата и танцуват по нея...

...вървях по улицата, носех китарата си на рамо и безцелно се лутах. Стигнах да центъра и пак го видях, старецът който всеки ден седеше и свиреше следобед на преливащото слънце под навеса на бистрото си.

Свиреше бавни и тъжни песни. Удивлявах се от способности те му и ми се искаше да мога да свиря бавния ритъм с такава страст, каквато той влагаше.

Като че ли с музиката рисуваше устните на жена, извайваше фигурата й, обсипваше прелестите и с похот.

Застанах до него и се унесох в музиката, следвах ритъма и си представях къртините който излизаха от звуците. Обикновено свиреше един час, събираше тълпата пред заведението. И когато приключеше влизаше вътре и започваше да обслужва клиентите си, те го очакваха мълчаливо, вслушани в музиката която излизаше от душата му.

Понякога имах пари и влизах след него, сядах на бара и слушах стари истории от стари мъже за жени, вино и китари.

Днес обаче, той ме забеляза как седя до него и следя ръцете му. Галеха китарата и издавах нежност от звуци. До него на пейката имаше място и ми кимна да седна при него. Не чаках втори път да ме покани.

Свиреше един бърз рефрен постоянно, погледът му се спря на китарата ми и ми кимна мило. Затвори очи и когато ги отвори в тях слънцето като че ли показваше следи от сълзи.

Подхванах ритъма, знаех песента, беше бърза и започнахме да свирим едновременно. Той бързо се нагоди с моя ритъм и сякаш две китари започнаха да пеят. Вече се бяха събрали няколко човека около нас и в захлас слушаха и гледаха.

Не го бях виждал да свири толкова бързо. Не бях виждал лицето му да издава чувствата му. За първи път го виждах да се усмихва и сълзите му се стичаха по загорялото и обсипано лице с бръчки.

Аз бях радостен, усмихвах се и моите сълзи също се стичаха, но от щастие.

Тогава те видях за първи път, стоеше отстрани и се поклащаше, повдигаше бавно обувките си и потропваше с крака. Ръцете ти се спускаха по полата и пристъпи напред. Хората се дръпнаха малко назад и ти направих място да танцуваш.

Някои от тях пляскаха с ръце и ритъма се сливаше с потропването на широките ти токчета. Ти си прелестна , красива дългокоса и имаше големи кафяви очи. Усмивката ти е заразителна и всички който я гледаха бяха пленени от нея. Повдигаше ръцете си, пляскаше в такта и се въртеше в стъпките на музиката.

Имах чувството, че свиря много по-бързо, бях се изправил до теб и обикаляхме в кръг следвах те. Ти ме обсипваше с погледи, а аз те носех с мелодията, забравих всичко, отдадох се на усещанията си. Следвах интуицията и сякаш музиката се вля в мен имах силата да направя всичко със струните. Имах способността да я накарам да говори. Китарата ме слушаше, а аз я галех все едно галех лицето ти...

Ти танцуваше, развяваше косата си и се наслаждаваше унесена, превъзбудена за първи път от събудените чувства се сляха в теб. И всичко около нас изчезна, бяхме само аз и ти.

Когато акордите свършиха, пуснах китарата. Ти седеше точно пред мен и ме гледаше с диви горещи очи, имах чувството че потъвам в тях. И потънах в красотата им.

Тогава чух как ръкопляскаха всички, приближиха ни и ни прегръщаха. Забелязах старецът на пейката оставил нежно китарата си, беше скръстил ръце отпуснат назад и ми се усмихваше. Кимна ми с глава и една сълза се търкулна, тогава усетих как в мен напират непознати чувства към този човек. Усещах как нещо току що ми е дарил и то си търси място в душата ми. Стана бавно и влезе в бистрото си, махна ми и се скри.

След това тълпата ни подкани да продължим и унесен от красотата ти забравих за тъжните очи на този стар човек и неговата вечна любов към музиката която сега живееше вече в мен...

...След толкова години спомените ми припомнят забравени моменти, гледам в огледалото и виждам същите очи, като на този старец. Държа студената чаша и отпивам с наслада, трябва ми това питие за кураж защото тази вечер ще ми е последната пред публика. Ще свиря на моята стара китара и ще слея фантазията си със музиката.

Остават 5 минути до започването на последният ми концерт, като професионален изпълнител на фламенко музика. Допих си чашата, оставих я внимателно и освободих пръстите си до студеното стъкло на милиметър и ги задържах. Не докосват стените, не треперят, спокойни са, аз също. Ставам и разкопчавам ризата си до средата. Внимателно повдигам китарата и се отправям към сцената. Последното шоу можеше да започне.

Не чувам публиката , завесата се вдигна и тъмнината остана глуха. Един прожектор освети само китарата ми. Бавно започвам да я галя. Лицето ми остава скрито в мрака и не се виждат сълзите, спускат се по обсипаното ми лице с бръчки.

Свиря бавно и обсипвам сцената с танцуващи жени, който се въртят в ритъма на моята китара. Няколко прожектора ги осветяват и те започват да повдигат поли ,тракат с токовете си и пляскат с кастанети, развяват ветрила...

И спомените пак се завръщат...

...Първото ни излизане пред публика. Залата е пълна, тихи усмивки ни приветстват. Кръвта ни бушува, неспокойно чакаме да раздадем страстите си. Китарата нежно се е прилепнала до тялото ми, готова да те завърти в твоите танци.
Застанала си в центъра на сцената, приковани с поглед ще започнем началото.
Струните треперят под допира ми на нежно докосване, понасяш се унесено в моите фантазии с преливащите се ноти...

...гледайки в кафявите ти очи, като в магия виждам как се приближавам зад теб, надушвам нещо да те гори от вътре искащо да те изпепели. Усещам огъня ти пърлещ в ноздрите ми, а в зениците ти виждам пожара. Искаш да се приближа по-близо и да продължа ли ...
-ДА!!!ПО БЛИЗО!!!
...затворила очи, усещаш допира ми до твоето тяло. С две ръце докосвам кожата ти, тръпка преминава през теб.
-НЕ СПИРАЙ!!!
...да спирам? Защо, когато с музика запалих огън които не искам да угася. Защо да искам да спира, трябва ли да ми разрешиш да продължа? Защо, ще стане горещо, ще продължа ако ти поискаш...
-ДА!!!ИСКАМ!!!

Звуците от китарата в стихия от чувства вибрират. Пренасят мислите ми към теб и потъвам в големите ти очи. Погледът ти ме е хипнотизира. Усещаш ли сега какво мисля, фантазирам и с усмивка те подканям да продължиш.
-ДА!!! ПРОДЪЛЖАВАИ!!!
Колко много неща искам да ти кажа, внимателно следвам всяка твоя стъпка. Бъди готова, с поглед ще те водя. Искаш без страх да ме почустваш, да танцуваш омайно и да се носиш във бликащи те ми от фламенко страсти...
...искаш да изгорим, не те е страх. И да си дявола пак ще те провокирам, след това ти ще си готова да се отдадеш и ще поискаш да разбереш защо горим...
Кастанетите ти тракат, развяваш пола. Струните ми те повдигат и се чувстваш жигосана от магията на танц вплела двете ни горящи души. Сякаш сблъскали се, проникнат една в друга и запали ли пожар...
-ДА!!!
...усещаш ли ме,... да ти дишам зад гърба, във вадичката пот която се стича от косата ти по кожата. Замръзваш ли при допира ми с дъха, каращ те да настръхваш, ...това ли искаш...да продължа ли?
-ДА!!!

Повдигаш ръце, широките ръкави се свличат, показват бялата ти кожа, докосваш лицето си с пръсти ...
...и усещаш как те галя по косата. Пръстите допират устните ти. Разтворени и мокри, облизваш с желанието за предстоящо удоволствие, спускащо се надолу по тялото ти...
Повдигаш косата си, вплела пръсти в нея...
...и усещаш как те целувам, шептя...
....със струните нежни и вибриращи звуци излизащи от китарата...
...по нежната кожа , усещаш докосването ми бавно и влажно... как устни те обсипват с целувки. Ръцете ми пълзят по гърдите ти, притискат се и докосват...
Обсипвайки с огнени звуци танцуващи по тялото ти
...зърната на гърдите ти...
...с плясъка на кастанетите отекват силно...
...ръцете ми слизат по теб към слабините, докосват те по корема и като тръпка пълзят надолу изгарящи...
...пръстите ми закачливо се движат по грифта...
...и те докосват по твоите устни и ги притискат една в друга. искаш да извикаш... да изкрещиш ...
...но се носиш в танца и забиваш силно краката си в пода токовете отекват силно сякаш изпращаш в земята пламъка който гори в теб...
...от затоплянето и притискането една в друга, тази топлина преминава през теб, стигайки в едно набъбнало зрънце и ток преминава събран в слабините ти към стомаха. Всичко трепти, а пръстите ми сътворяват нежност с която те обгръщам...
...затворила очи, стискаш силно в длани кастанети, повдигаш краката си и в бавен ритъм на нова песен се понасяш в...
...в мекотата на леглото, плувайки в завивки те и по устните ти отворени жадно, искащи да получат всичко на веднъж. Захапваш ме и не искаш да ме пуснеш. Ръцете ти ме придърпват ме към теб, целувам те жадно по раменете, докосвам нежно гърдите ти, обгръщам с пръсти талията ти, вдишвам аромата на кожата ти, галят зърната ти с клепачи , стенание се надига и повдигаш нежно тялото си, захапвам те нежно. Тялото ти се свлича надолу, прехапваш устни, всички неврони пулсират, пращайки ти сигнали към слабините...
...звуци носени от китарата ми, миг като истинско докосване, струните пеят от върховете на пръстите в страстни желания...
...бавно се спускам по корема ти, докосвам те с устни, обсипвам те с целувки пълзя надолу и галя бедрата ти и с длани. Топлата вътрешност по краката ти ме привлича да разтворя бавно бедрата ти, целувам те в гънките и свивките на повдигнатите ти крака, докосвам нежно и те заобикалям, като току що разцъфнало цвете, събрало капчиците на росата, доближавам с топъл дъх и толкова желая да го докосна...
...никога не съм докосвал толкова нежно грифта, нотите ми сякаш се въртят във въздуха, в магия и се повдигат краката ти и с плавна стъпка по стъпка, ръцете ти повдигат полата и плавно се приближаваш с тропот към мен и...
...и с устните по бедрата ти, усещаш как пълзя надолу по коленете, притиснал глезените ги обхващам, целувам те страстно...
...китарата ми плаче и пее, пръстите ми докосват всяка струна и...
...като първия допир на устните ми в мекота на устните ти между бедрата ти , по вътрешната част която се спуска и стига до твоето съвършенството, целувам те и усещам как пулсираш...
... забиваш токовете във пода и се въртиш на един крак...
...усещам те влажна и отпивам соковете ти, разтварям те като сутрешното цвете да събера росата
-СПРИ...

...не мога, искам и ти да се докоснеш до мен, да почустваш моя огън
-ДА ...
...с ароматния дъх от напрежение и тръпнене в усещане от едно преглъщане на цялата вечност събрана в устата ти пълна от желание. Гърдите ти са повдигат и преглъщаш, усещаш как пълзи вълна в гърлото ти към гърдите, корема, слабините. Цялото ти тяло праща сигнали напиращи в удоволствие да ги
пускаш да изтечат от теб...

...кастанетите са като ромон на поточе ,спускащо се бавно от високите планини...
...и бавно те отпивам, отварям, пръстите ми те галят, ръцете ти ме притискат към теб, натискат ме силно да отнема пожара който те разтърсва при допира ми всеки път, когато минавам с върха на езика си...
...спряла на място ръцете ти са над главата, токовете ти барабанят, китарата ми плаче, струните издават любов, а музиката се лее в страст...
...усещаш ли преливащата тръпка как преминава като екстаз през тялото ти, как попивам потната ти кожа, изсмуквам соковете ти в събрала се влага, следвам вадичката, която се е спуснала надолу и стенанията ти ... покана да вляза в теб...
...танцуваш в кръг ръцете ти са повдигнали полата, правиш широки крачки приклякаш и разтваряш тялото си да усетиш музиката, ритъма да влезе в теб...
...усещам влагата, пропълзявам, двете ми ръце обгръщат лицето ти, целувам клепачите, а ти не смееш да ги отвориш, ръката ми пълзи надолу, повдига левият ти крак, усещаш ме да те докосвам бавно и нежната ми кожа те притиска в слабините, обирам влагата ти между бедрата и прониквам дълбоко, ръката ми е някъде между бедрото и хълбока ти и те стискам силно, повдигаш още крака си, няма болка , продължавам да се намествам и ...по-дълбоко, боли ли те... чувстваш ли как тялото ти се стяга, вече не усещаш болката, всички мускули стегнати като въжета...
...изтъкана си като струна, всяко докосване на музиката , всеки поглед на кафявите ми очи те карат да танцуваш във кръг на място в стъпки различни в движения от водени в удоволствия...
...а тялото ти е извито като дъга, ноктите ти са забити в кожата ми, всичко пулсира , приковава те... Преминавам през устните ти, слабините ти горят, бавно дълбоко и толкова навътре и боли приятно и усещаш всяка грапавина и си на път да усетиш мощен екстаз който да се превърне във вик и...
...и превъзбуда от това да се движиш, да се носиш от звуците създадени от душата ми с която те обсипвам, с дълбоката ми страст, така палеща и проникваща и опожаряваща , ти пожела от мен да се подпалиш... предупредих те, а сега уморена танцуваш в средата на сцената , въртя се с теб и следвам стъпките ти, унесени от магията очите ти изгарят от страстта с която ще останем завинаги заедно...

...това са само спомени, нахлуващи моментно за жената която обичам. Прожектора бавно угасна и цялата сцена се освети в синкава светлина. Бялата ми риза блести, ставам и се приближавам към танцуващите жени изваяни от музиката ми. Едната си ти, толкова съвършена, единствена и толкова много още те обичам.

Продължавам с теб и сега онзи танц от преди 30 години. Влагам в това изпълнение всичко научено през годините за музиката. Само как палех сърцето ти. Сега оставам сам след този концерт и ще се оттегля. Ще замина в онова местенце, в което за първи път те видях. Там където непознат старец ми дари с най-желаната дарба... да мога всеки път, с китарата да разпалвам ... любовта ни.

Остава ми една песни до края, това ще е най-трудния ми момент до края на живота ми. Публиката пляска и ме подкрепя, щастлив съм, а очите ми ме предават и сълзите се спускат едри, преливащи, отронващи ...

...след време...

...Върнах се преди 15 години и купих бистрото на стареца, от негови далечни роднини. Беше занемарено и полу-разрушено, възстанових го без да го променям. Изглеждаше по същия начин, както в спомените ми. Единствената разлика беше, че стареца зад бара бях аз. Над бутилките имаше закачена стара китара, много захабена и ожулена. Знаех на кого е, беше в един висок шкаф зад бара, извадих я и й сложих нови струни. Тя принадлежеше на един човек, който отдавна го нямаше. Вече колко години се грижа за нея, но нито един път не съм се докосвал до струните й.

До нея съм закачил и моята първа китара с която си правят компания на стената. Следобедите излизам да свиря на пейката под навеса, вдигам крак, опирам китарата, облягам се и бавната музика в ритъма на фламенко започва да те създава.

Виждам как токовете ти тракат в пепелта, краката ти нежно се повдигат и загатват понякога за красивите ти бедра, скрити под дългата ти пола. И онази блуза с която показваш част от прелестите си, провокирайки мъжките погледи, какво е скрито в нея, и онази коса с която понякога закриваш красивите си кафяви очи, а усмивката ти ... в нея винаги бях влюбен и заради която още те Обичам.

От две седмици са се появили момче и момиче на площада. Често идват до бистрото, присядат тихо и ме слушат. След това се преместват от другата страна до фонтана и тя започва да танцува, а той страстно докосва струните. Раздават се на хората, дошли да оценят това което ще им покажат...

Следобедът прелива и ги виждам да се задават. Седнаха в сянката на дървото и зачакаха. Поглеждам зад мен в двете китари, пресягам се но се спирам за момент и без капка съмнение, взимам старата ожулена китара, която не свирила от много години.

Натягам и отпускам струните и след минутка изплуваха стари познати акорди, бавни и бързи редувани в ритам със страстта на фламенкото.

Припомням си различни мелодии от стари години, виждам как момчето се е приближило до мен. Посочвам му пейката, както едно време постъпиха с мен, двете ни китари започват леко темпо, което се синхронизира, а мелодията ни се сляа в едно. Неговата китара е сърцето, а моята душата.

Доволен съм и вътре в мен напира познато чувство, което задържам прекалено дълго. Време е да го предам нататък, неговите очи изгарят и са щастливи, а аз усещам моите сълзи да се търкалят по бузите ми.

За последен път пръстите ми докосват грифа с такава нежност и струните ми танцуват във вълшебни звуци. Започваме една песен, която той винаги свири. Бърза и мелодична, преди години я изпълнявах за теб, а ти ме даряваше със щастие и танцуваше.

Музиката ни отнесе и всичко започна от начало. Ти си до мен и гледаме как това прекрасно момиче танцува влюбено на своя приятел, който така разпалено свири за нея. Няколко човека са застанали и гледат двойката и ръкопляскат в такт, отпускам бавно струните и спирам. Момчето продължава, сякаш свири на две китари. Получи моя дар и заслушан в него си затварям очите, представям си красотата с която звуците му рисуват страстта...

Седя зад бара и се усмихвам за поздрав. Заслушан изпитам удоволствие с каква жар свири на китарата си, а момичето като омагьосано танцува. Хората продължават да им ръкопляскат в ритъма и всички са с весели лица. Нима това не е любов ,нали и ние това създавахме...

След толкова години, разбирам онзи поглед в очите на стареца, сега и аз изгарям от щастие и знам, че скоро ще бъда при теб и не е нужно да се видя в старото огледало сълзите си и да разбера, че чрез очите ни са излизали сълзите на китарите.




на беб 08.03.07

2 коментара:

  1. Искам да кажа на всички какво усетих докъто четох това стахотно произведение. Аз свиря на китара от около година, не мога да кажа че съм особено добър, но това ... беше нещо страхотно. Не знам ... вероятно повечето хора поглеждат един огромен текст и решават, че са прекалено заети за да четат ... ами искам да им кажа че много бъркат. Наистина не съжалявам за тези минути ... Много искам да поздравя автора и да му пожелая много бъдещи успехи защото ги заслужава :)

    ОтговорИзтриване
  2. Много мили и приятни думи! Благодаря ти за пожеланията!
    Пожелавам ти Прекрасни Успехи и творчески Радости с... китарата и не само с нея!!! хахааха ;)))

    ОтговорИзтриване